Am văzut mai multe filme bune în care bicicleta ia parte la o acţiune scenică menită să contureze personajul, însă de departe, scena mea preferată din istoria all-time a cinematografiei este cea din „Butch Cassidy si Sundance Kid”, de acum 40 de ani, cu regretatul Paul Newman în rolul biciclistului. Iar în rolul pasagerei pe ghidon, frumoasa actriţă Kate Ross, care avea o ingenuitate specifică filmului de demult. Nu în ultimul rând, coloana sonoră „Raindrops Keep Fallin’ on My Head” a lui B.J. Thomas – un cântec naiv, ale cărui versuri mă alimentează cu optimism de fiecare dată când îl ascult (şi la care apelez mental de câte ori mă prinde ploaia pe bicicletă!).

Genială replica lui Paul Newman aproape de sfârşitul secvenţei de 5 minute din film: „You are riding on my bicycle – in some Arabian countries that’s the same as being married”. Păcat că nu mi-a venit şi mie în cap atunci când am plimbat fete pe ghidon, dar mă străduiesc să o ţin minte.😉