Dragă Moş Crăciun (Dragi Regi Magi)

Sunt Miguel şi, pentru că am fost cuminte, voiam să-ţi cer o bicicletă de competiţii, dar mama mi-a spus că este periculoasă, aşa că mă voi mulţumi cu o trotinetă.

Miguel Indurain

NOUA CLASĂ CLK. Anumite decizii nu trebuie luate cu capul.

Superbă şi în egală măsură perfidă această reclamă care induce ideea că dacă un oarecare copil basc pe nume Miguel Indurain ar fi luat decizia înţeleaptă de a renunţa la pasiunea pentru bicicleta de curse pe motiv că este periculoasă n-ar mai fi ajuns de 5 ori câştigător în Turul Franţei.

Mesajul final al reclamei este „Anumite decizii nu trebuie luate cu capul” adică, pe acelaşi fir al raţionamentului, merită să-ţi cumperi un Mercedes-Benz pe baza emoţiei pe care ţi-o produce, fără să te împiedice lipsa argumentelor logice în favoarea unui Merţan. Deci nu contează că probabil alte mărci auto îţi oferă maşini cu aceleaşi dotări la mai puţini bani, că reviziile, piesele de schimb şi orice intervenţie tehnică la reprezentanţa Merc te vor usca de gologani. Cu alte cuvinte, atunci când vrei să-ţi cumperi o maşină nouă din segmentul premium nu te uiţi la bani, ce naiba…🙂

Una peste alta, sublimă această reclamă în subtilitatea ei – o prefer oricând unei reclame banale care îl arată pe „Big Mig” Indurain pe post de client satisfăcut la volanul unui Mercedes CLK. Am găsit-o din întâmplare, răsfoind un număr din 2001 al unei reviste auto spaniole (publicaţia oficială a Automobil Clubului din Catalunya – RACC), care de acum va îngroşa un nou pachet de maculatură.