Prejmer

Fotografia pe care o vedeți aici mi-a ieșit cu ocazia turei Săcele-Prejmer, o plimbare cicloturistică prin județul Brașov din toamna anului 2010. Lumina, timpul de expunere, compoziția, încadrarea – toate s-au nimerit să fie ideale pentru această poză la care țin foarte mult și care mă îmbie să ies cu bicicleta la ture prin țară. Anul trecut în luna martie, am uploadat această fotografie la dimensiuni high-resolution (3264 x 2448 pixeli și 2,1 Mb) pe sxc.hu, un renumit photobank internațional, unde i-am dat numele Majestic Road. Spre marea mea surprindere, căci sunt doar un amator într-ale fotografiei, imaginea realizată de mine a ajuns să aibă mii de vizualizări și download-uri pe SXC, plus mesaje prin email de la oameni din toată lumea care îmi cereau acordul pentru a o folosi gratuit.

Sunt cu atât mai mândru de fotografia mea cu cât a fost surprinsă cu un Canon PowerShot A590 IS, un aparat puțin mai mare decât o „pocket camera”, adică mult inferior aparatelor foto profesionale de tip D-SLR cu care sunt realizate larga majoritate a imaginilor de pe SXC. Dețin acest Canon PowerShot deja de trei ani și încă sunt tare mulțumit de ceea ce știe să facă, în raport cu suma de bani pe care am plătit-o pentru el. Însă pofta crește mâncând pe măsură de am atins limitele acestui mic aparat de amator și, cu fiecare fotografie reușită, cu atât îmi doresc mai mult să urc în categorie, aidoma unui boxer. Următoarea treaptă în evoluția pasiunii mele pentru fotografie ar trebui să fie un D-SLR.

Cred că sunt pregătit acum pentru acest salt calitativ și am ochit un aparat nou Canon EOS 650D de pe website-ul one-it.ro, un fel de Mecca al produselor electronice. La prețul său de-acum redus la 3.199 Ron (32 de milioane mai pe românește), mi se pare chiar avantajos, având în vedere „scorul” la care era cotat în urmă ceva ani, când am început să mă interesez la modul serios de fotografie. Sunt ferm hotărât să rămân fidel mărcii Canon, aparatul-școală pe bunul prieten Gabi Tomescu m-a învățat ABC-ul fotografiei, astfel că nici nu mă uit la numeroasele oferte Nikon de la One It, ci doar la obiectivele compatibile Canon. Presimt că voi ține în mână propriul meu EOS 650D până cel târziu de Paști și că voi trage rafale cu el (5 cadre pe secundă!) chiar în primăvară la Raliul Brașovului.😉