Combinezonul de ciclism nu minte: m-am ales cu țesut adipos în jurul buricului și am gușă. Trebuie să slăbesc!

Combinezonul de ciclism nu minte: m-am ales cu țesut adipos în jurul buricului și am gușă. Trebuie să slăbesc!

După un examen de licență și unul de admitere la master plus parcurgerea primului semestru al anului universitar 2012-13, constat acum că am cu peste 10 kg mai mult decât în primăvara trecută. OK, creșterea în greutate nu a venit peste mine ca meteoritul din Siberia, ci am simțit kilogram cu kilogram acumulându-se în lungile perioade în care am stat cu burta pe carte (uneori literalmente). Cert este că n-a fost de ajutor nici faptul că am întrerupt sezonul competițional 2012 încă din luna mai, după concursul dezastruos de la Târgoviște, de unde m-am ales cu glezna stângă umflată cât o minge de volei. Însă acestea sunt pretexte și n-am de gând să mă complac în justificări confortabile.

În schimb am de gând să slăbesc! Din fericire, organismul meu a reacționat în direcția dorită ori de câte ori am încercat să dau jos kilogramele în plus, dar niciodată nu am mai fost în situația de slăbi tocmai 10 kg. Sarcina este mai grea decât oricând și știi care e chestia? Că țesutul de grăsime de pe abdomen chiar mă duce cu gândul la o sarcină, ceva în genul lui Arnold Schwarzenegger în comedia „Gravidul”. Când se întâmplă să te rătăcești pe traseu într-o competiție de mountain-bike, cu cât ai avansat mai mult pe drumul greșit, este cu atât este mai dificil să revii pe calea cea bună.

O știu prea bine pentru că sunt praf cu orientarea în teren. În privința câștigului constant în greutate pot spune că am rătăcit traseul corect de aproape un an. Se împlinește un afurisit de an de când iau în greutate aproape 1 kg în fiecare lună, iar trendul s-a oprit doar pentru că în februarie am suferit ca un câine de o răceală care m-a ținut trei săptămâni. Acum că mi-am revenit din răceală, iar pofta de mâncare s-a întors la rândul ei la nivelul anului trecut, preocuparea mea este să nu recâștig cele 2 kg pe care le-am pierdut mai mult prin deshidratarea cauzată de răceală, având în vedere cele trei duzini de pachete cu șervețele pe care le-am consumat cu această ocazie. Am nevoie să slăbesc organic.

Să mă înfometez timp de două luni nici nu intră în discuție, pentru că nu vreau să slăbesc luând-o razna cu creierii și n-o să mă ajute cu nimic dacă ajung la greutatea optimă (70 kg) în plină depresie. Am de gând să optimizez raportul dintre alimentație și consumul energetic zilnic, dar fără să calculez compulsiv valoarea calorică a fiecărei înghițituri. De fapt, nu am multe să-mi reproșez în legătură cu obiceiurile alimentare actuale, exceptând poate mâncatul la ore târzii din noapte și micul dejun luat către prânz. Am o dietă cu puține grăsimi, zahăr și cu minimum de sare – dar totuși m-am îngrășat vertiginos în ultimul an. Nu vreau să subestimez acest challenge de a slăbi circa 10 kg, însă vreau să-l abordez diferit față de modul în care tratează acest subiect aproape toți cei pe care îi cunosc.

Planul de bătaie are 2 componente esențiale: antrenament fizic și detoxifierea organismului.

Prima înseamnă că am să ies cu bicicleta de am să mănânc pământul, îmi reînnoiesc abonamentul la sală și caut un bazin de înot aproape de casă. Partea cea mai bună atunci când încep un nou program de antrenament este că de obicei rezultatele apar foarte repede la nivelul musculaturii și al tonusului general, fapt care mă motivează să-l duc mai departe. Pentru a face toate acestea, nu voi mânca mai puțin, ba dimpotrivă, iar organismul se va regla de la sine încât să ajungă natural la un echilibru între aportul și consumul energetic. Pentru că voi consuma alimente (inclusiv suplimente nutritive) bogate în proteine și zaharuri rapide care să susțină efortul fizic, sunt conștient de faptul că unele dintre ele nu sunt 100% sănătoase sau cel puțin ar putea aduce în organism o serie de toxine și radicali liberi.

Din această cauză, cea de-a doua componentă a programului de slăbire, care va rula în paralel cu prima, este detoxifierea organismului și am de gând să încerc Zeopur, pe bază de zeolit și extract de ceai verde decofeinizat. Zeolitul este un mineral conținut de tuful vulcanic pe care dacii îl foloseau în Antichitate pentru a preveni infectarea rănilor, însă cercetările din ultimul secol au dus la concluzia că are o mulțime de alte aplicații medicale și întrebuințări în industrie, de la purificarea și dedurizarea apei până la absorbția radiațiilor. În România, cele mai bune zăcăminte de zeolit se află chiar în zona Clujului, acolo unde este fabricat suplimentul alimentar Zeopur, așa încât planul meu se încadrează și în spiritul „Buy Local”. Programul de slăbit începe îndată ce primesc prin poștă pachetul cu capsule de Zeopur pe care l-am comandat ieri de pe website-ul oficial al producătorului.