formatia Byron - 30 seconds of fameAm auzit prima oară de formația byron acum vreo doi ani, când au concertat în salina Turda, la 100 de metri adâncime – o idee genială, nu doar pentru acustică, ci și pentru marketing, întrucât a creat buzz în mass-media din România, altfel foarte apatică atunci când vine vorba de trupe românești și exagerat de pasionată când vine Lady Gaga să cânte și pe la noi.

Am reținut încă de pe atunci piese ca Far Away și mai ales Râd când îmi vine să plâng sau Watercolor (în duet cu Paula Seling – o cântăreață pentru care am o sensibilitate aparte). Iată la ce mă refer:

Dar toate acestea sunt de acum 2-3 ani, iar byron se află între timp la al patrulea album de studio, unul care ar fi trebuit inițial să se numească Long Story Short. Însă în cele din urmă i-au zis foarte catchy „30 Seconds of Fame/30 de secunde de faimă”. Deocamdată n-am auzit nici măcar un acord din cele 13 piese noi pe care le va conține noul album, dar deja îmi place cum sună acest nume, căci mă duce cu gândul la celebrul citat al lui Andy Warhol: „Everyone will be famous for 15 minutes”.

Aș pune pariu că titlul albumului face aluzie la timpul foarte scurt (probabil că statistic este pe la jumătate de minut) pe care un meloman al zilelor noastre îl acordă unei formații sau unui artist pe care îl aude prima oară înainte de a spune despre piesa lui că este bună sau proastă. Oare sunt de ajuns cele 30 de secunde pentru a evalua munca de un an pe care membrii unei trupe o investesc într-un nou album? Oare albumul „30 de secunde de faimă” va capta atenția publicului?

Vom afla curând acest răspuns, pentru că lansarea oficială va avea loc sâmbătă, pe 16 martie 2013, de la ora 20:00, la Palatul Copiilor din București, eveniment urmat de un turneu național de promovare, care îi va aduce în alte patru mari orașe din țară, după cum urmează:

Timișoara, 30 martie, ora 20:00, Casa de Cultură a Studenților
Cluj-Napoca, 5 aprilie, ora 20:00, Casa de Cultură a Studenților
Târgu Mureș, 6 aprilie, ora 20:00, Teatrul Național
Iași, 12 aprilie, ora 20:00, Casa de Cultură a Studenților