Festival St Patrick bicicleta

Pe lista scurtă a manifestărilor excentrice pe care vreau să le întreprind anul acesta se regăsește participarea la parada de St. Patrick’s Day pe bicicleta mea cea verde (adică aceasta) accesorizată cu stickere reprezentând frunza de trifoi – buruiana sacră a irlandezilor – iar eu la rândul meu îmbrăcat în haine verzi strânse la brâu în curea și accesorizat cu o pălărie stil turn și eventual barbă roșcată.

Ziua Sfântului Patrick (17 martie) este ziua națională a Irlandei, iar festivalul organizat în jurul acestei data este de departe cea mai importantă sărbătoare culturală a irlandezilor răspândiți în toată lumea. Dar nu trebuie neapărat să fii irlandez ca să petreci în această zi – de fapt nici Sfântul Patrick nu era irlandez, ci un britanic (culmea!) care i-a creștinat pe celții păgâni care locuiau pe Insula de Smarald. Și pentru că am menționat acest supranume al Irlandei, adaug că sunt nebun după culoarea verde pe care o venerează irlandezii (pe lângă o bicicletă verde, am o mașină verde și câte și mai câte…🙂 ).

Îmi place foarte mult și povestea trifoiului, pe care legenda spune că Sf. Patrick l-a folosit ca să le explice localnicilor conceptul de Sfânta Treime. La noi simbolizează Loteria Română, la ei este un simbol național. Iar dacă St. Patrick’s Day este în esență o sărbătoare religioasă a catolicilor (în care primesc „dispensă” la consumul de alcool), Festivalul de St. Patrick este o mixtură interesantă între vechile sărbători celtice pre-creștine (în care excesele de tot felul erau încurajate), plus tradiții populare irlandeze și o importantă doză de mândrie națională a acestui popor vesel și mare amator de Guinness – și nu mă refer aici la Cartea Recordurilor, ci la berea neagră/brună cu un gust atât de bun!

Fix de azi într-o săptămână începe Festivalul Saint Patrick și la București, demarând pe 15 martie cu un bal la hotelul JW Marriott, apoi pe 16 martie vom avea parte de un spectacol de dans specific irlandez (din acela alert, „à la Michael Flatley”) și un concert de muzică irlandeză la teatrul ArCub. Chiar în ziua de sfânt – 17 martie – are loc parada cu cimpoaie și cu oameni costumați în haine tradiționale, care pleacă la drum de pe Calea Victoriei și ajunge pe străzile din centrul istoric, iar mai târziu un alt concert de muzică, de data aceasta în aer liber și cu acces liber, desfășurat în centrul vechi. Festivalul continuă și luni cu un concert de muzică clasică susținut de violoncelista irlandeză Vyvienne Long și se încheie abia pe 19 martie cu încă un concert, la Cercul Militar Român.

Voi veni cu bicicleta la paradă și la evenimentele din centrul vechi. Și să nu vă mire văzând așa ceva:

 

Așa îmi doresc și eu să-mi închei fiecare zi a Festivalului St. Patrick, parcând bicicleta în fața barului Guinness :)

Așa îmi doresc și eu să-mi închei fiecare zi a Festivalului St. Patrick, parcând bicicleta în fața barului Guinness🙂