Maratonul Medieval MediasAnul trecut îmi propusesem să particip la Maratonul Medieval Mediaș, un concurs de mountain-bike cu buna reputație de a-i plimba pe concurenți prin unele dintre cele mai frumoase decoruri naturale din România, respectiv Podișul Târnavelor, inclusiv prin stațiunea balneoclimaterică Bazna. Însă am fost nevoit să-i spun „pas” în 2012, din cauza accidentării de la Trofeul Chindiei, care mi-a stricat tot sezonul competițional 2012. Stând acasă în ziua concursului, am rămas cu regretul de a fi pierdut ocazia să mă familiarizez cu Mediașul, pe care din copilărie îl asociez în minte cu paharele de cristal și sticlăria pentru care orașul era renumit până nu demult.

Anul acesta nu văd Maratonul Medieval Mediaș în calendarul evenimentelor competiționale 2013 și mi-ar părea rău să nu se mai țină un concurs care se organizează neîntrerupt încă din 2005, cam de când a prins amploare fenomenul MTB în România. Concurs ori ba, vara asta îmi doresc foarte mult să ajung la Mediaș cu bicicleta în portbagajul mașinii, ca să pot parcurge pe două roți toate drumurile pietruite și potecile de pământ din jurul orașului. Dar obligatoriu cu bicicleta, pentru că vreau să mă bucur din plin de aerul curat, liniștea și pacea sufletească a unei ture cicloturistice în natură.

Căutând pe site-ul agenției Dafora, mi-am găsit cazarea pentru la vară: la Traube, un hotel de trei stele chiar în Mediaș. După atâția ani de călătorii prin țară în primul rând ca ziarist, dar apoi și ca simplu turist sau sportiv participant la maratoane de mountain-bike, am învățat să nu fac nazuri când vine vorba de cazare – adesea îmi trebuie doar un acoperiș deasupra capului ca să fiu cât se poate de fericit că a doua zi mă trezesc într-un loc frumos și atât de departe de Bucureștiul natal.

Crama hotelului, într-un tunel din piatră și cărămidă veche

Crama hotelului, într-un tunel din piatră și cărămidă

Dar la hotelul Traube m-a atras un anumit detaliu care l-a plasat în fața altor oferte de cazare din zona Mediașului: spectaculoasa cramă situată la subsol, într-o încăpere cu ziduri din piatră și boltă din cărămidă veche, din aceea produsă artizanal și arsă în mici cuptoare meșteșugărești înaintea industrializării. Un veritabil decor medieval care te duce cu gândul la vremea în care vinul era vin – din struguri și atât! – fără nitriți și adaos de îndulcitori. De altfel, din germana pe care o mai știu din școala generală și liceu, cuvântul nemțesc „Traube” înseamnă pe românește „strugure”. Ce nume potrivit pentru un hotel cu o cramă atât de aspectuoasă! Și să nu credeți că Mediașul este cunoscut prin tradiție numai pentru sticlărie, ci mai ales pentru vinurile de pe valea Târnavei. Vinul de Mediaș este menționat în nuvela Dracula din 1897 a celebrului autor irlandez Bram Stoker, care îl numea „Golden Mediasch”.

Vinul este o mare pasiune a mea, la fel ca și bicicleta sau istoria, și ce vis ar fi să le combin pe toate trei într-o tură cicloturistică de mai multe zile în jurul Mediașului, revenind în fiecare seară la hotelul Traube pentru a încheia ziua de pedalat cu un vin bun din Transilvania (poate chiar un Traminer roz de pe podgoria Târnave), băut încet și sec, în atmosfera de Ev Mediu a cramei. Noroc!