Deja de circa doi ani, eu și părinții mei am demarat o mică afacere de familie, bazată pe producția și comercializare produselor tradiționale românești. Sub denumirea Delicatese Zimbru, am început cu dulcețuri, gemuri, siropuri, dar și țuică, vișinată sau strugurată. Toate din fructe proaspete cultivate pe terenul propriu din satul Zimbru, județul Călărași, localitate situată pe valea Mostiștei, aproape de lunca Dunării. Pământul fertil de aici, foarte bogat în minerale și nutrienți, face inutile îngrășămintele chimice, astfel că noi și mulți dintre vecini continuăm să practicăm agricultura tradițională, ecologică prin excelență. La noi în Zimbru, natura dăruiește omului tot ce are nevoie pentru o viață sănătoasă.

Avem propriile facilități de producție și procesare a fructelor, iar afacerea noastră crește pe măsură ce consumatorii încep să ne cunoască și să aprecieze produsele noastre care nu conțin conservanți. Eu personal cred cu tărie că avem potențialul de a construi în timp un brand național poate chiar la nivelul celebrului magiun de Topoloveni, o veritabilă poveste românească de succes în care s-a investit enorm în marketing. Însă, ca aproape orice întreprindere familială, afacerea noastră este sever subcapitalizată, astfel că deocamdată nu ne permitem să investim în branding profesionist.

Eforturile noastre de promovare a brandului nostru – Delicatese Zimbru – deși poate fundamentate pe idei bune, suferă din pricina lipsei resurselor de a le implementa sau a unui know-how în acest domeniu. Iată de ce salutăm cu căldură noua campanie a agenției Seed Consultants, respectiv ediția a 4-a a concursului Cel Mai Promițător Brand Românesc. Specialiștii de la Seed, care au construit sau reconstruit multe branduri din România (vezi aici doar o mică mostră), ne-ar putea ajuta imens de mult în afacerea noastră start-up, în situația fericită în care am reuși să câștigăm selecția națională pentru a beneficia de un branding profi din partea lor. Să fie într-un ceas bun!