poker keyboardUna dintre modalitățile cel mai la îndemână tânărului român care termină o facultate de tip „fabrică de șomeri” și nu știe ce să facă în continuare este să deschidă o firmă proprie de cercetare online în marketing. Și să ofere companiilor doritoare cele mai mici prețuri de pe piață pentru sondaje virtuale făcute pe eșantioane de public alcătuite greșit, cu întrebări formulate neprofesionist și adresate unor respondenți prost remunerați sau ademeniți cu premii inexistente, iar rezultatele interpretate de un operator fără nicio competență în domeniu.

Practic, cu un minim bagaj de cunoștințe dobândit în urma frecventării din an în Paști a seminarului de sociologie, poți deschide o afacere de succes în sprijinul așa-numitor „clienți corporate”, adică persoane juridice conduse de persoane fizice (firme) chiar mai puțin pregătite decât time. Și totul pe spinarea multor indivizi (aproape) fără nicio pregătire, dar cu acces la Internet. Pe scurt, un model de business de mare succes în România, căci se vede limpede cum arată piața de servicii de marketing, advertising, recrutare, etc. și ce rezultate au firmele care furnizează aceste servicii.

Să zicem că ești o firmă care se gândește ce fel de produs nou și-ar dori să cumpere consumatorii sau dacă produsul pe care vrea să-l importe va fi bine primit pe piața românească, din punctul de vedere al vânzărilor. Atunci, apelezi cu toată încrederea la furnizorul de cercetări de marketing care îți oferă cel mai mic preț. Iar el îți va evalua produsul chestionându-i online pe repondenții pe care îi are în baza de date și pe care îi plătește cu mărunțiș sau le promite premii mai substanțiale prin tombolă.

Așadar, este mare bătaie între aceste firme de cercetare de marketing să aibă propria bază de date cu subiecți dintr-un spectru cât mai larg de categorii sociale și niveluri de venit. Desigur, tot vor ajunge să întrebe casnice și asistați social despre preferințele lor în materie de produse premium/luxury, dar acesta este specificul și farmecul cercetării în România.

Poți trăi și tu o astfel de experiență dacă te înscrii chiar acum în Panelul Online al Mednet Marketing Research Center. Atenție! Cei care se înscriu în această bază de date pot câștiga prin tombolă un aparat foto digital Fujifilm sau unul dintre cele 10 USB-uri Flash Driver de 4 Gb. Mai multe detalii despre campanie pe pagina de Facebook a centrului MEDNET.😉