Croaziera DunareParticiparea la Turul Dunării ediția 2013 a început cu un bonus pentru toți voluntarii care au ales să parcurgă partea de est a traseului, al cărui punct de start a fost municipiul Călărași. Nu întâmplător s-a plecat la drum din acest oraș-port dunărean, pentru că aici ne-am bucurat de cel mai călduros sprijin din partea autorităților locale. Atât din partea Primăriei, cât și a Consiliului Județean Călărași.

Bogdan Georgescu, vicepreședinte CJ Călărași

Bogdan Georgescu, vicepreședinte CJ Călărași

„Ziua 0” a acestui eveniment cicloturistic, în loc să fie o zi dedicată plicticoaselor ședințe tehnice, a fost un prilej pentru unii dintre noi de a face cunoștință cu Dunărea nu de pe mal, ci chiar de pe luciul de apă al marelui fluviu. Invitația a fost lansată cu amabilitate de dl. Bogdan Georgescu, vicepreședintele Consiliului Județean Călărași, iar noi am acceptat-o cu entuziasm, fără ezitare.

Croaziera lungă de circa 4 ore, pe un vaporaș care a primit la bord aproape 20 de persoane, ne-a purtat în aval de orașul Călărași, pe Dunăre, pe brațul Borcea și pe nenumărate canale inundate acum de creșterea apelor cu vreo 4 metri față de nivelul obișnuit. A fost mai mult decât o simplă plimbare de distracție pentru bucureștenii curioși. Mie personal mi-a dat speranță că încă mai există în România locuri unde natura este suverană, iar omul îi este argat. Și nu invers, cum se întâmplă în mare parte din restul țării. O adevărată revelație chiar și pentru mine, care mă consider de-al locului atunci când mă opresc în județul Călărași. Adică de cam 20 de ori în fiecare an, cu treabă sau pentru relaxare la casa din satul Zimbru, unde s-au născut bunicii din partea mamei.

Am început să-mi cunosc județul grație turelor cicloturistice pe care le fac aici din 2010. Dar nici nu bănuiam că atât de aproape de municipiul Călărași se ascunde o mini-deltă de o frumusețe sălbatică.

Slideshow cu imagini din croaziera pe Dunăre la Călărași

Această prezentare necesită JavaScript.