Nu știu cine a rostit zicala „Sexul este ca mersul pe bicicletă” și nici nu sunt de acord cu ea, dar sunt multe alte citate despre bicicletă care merită reținute. Unul dintre primele mele posturi pe acest blog s-a referit la simbolistica bicicletei, la semnificația acestui mijloc de transport în imaginarul omului contemporan și în vise. Cam de atunci colecționez ziceri memorabile despre biciclete, iar dintre cele două duzini de vorbe înțelepte auzite până acum, iată un top personal al celor 10 preferate ale mele.

Einstein pe bicicletă

Albert Einstein pe bicicletă

1. Probabil cel mai inteligent om care a trăit în secolul XX este autorul celor mai bune citate despre biciclete pe care le-am auzit:

* “Viața este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-ți păstra echilibrul trebuie să fii mereu în mișcare.” * [Despre teoria relativității] “Mi-a venit ideea în timp ce mergeam pe bicicletă.” ~ Albert Einstein

2. Pare surprinzător să o spună tocmai Președintele Americii, cel atât de bogat care ocazional își făcea de cap cu Marilyn Monroe:

“Nimic nu se compară cu plăcerea simplă de a merge pe bicicletă.” ~ John F. Kennedy

3. În atenția celor care consideră că nu se cade ca un om în toată firea să mai meargă pe bicicletă:

“De fiecare dată când văd un adult pe bicicletă, nu mai sunt pesimist cu privire la destinul speciei umane” ~ H.G. Wells

4. Parcă și Gică Hagi a spus la un moment dat ceva de genul “Dacă ți-e frică de lup nu te duce în pădure”, dar tot Lance Armstrong o zice mai bine, indiferent cât s-ar fi dopat în Turul Franței:

“Dacă ți-e teamă să cazi de pe bicicletă, nu vei urca niciodată în șa.” ~ Lance Armstrong

5. Mare păcat că acest citat este prea lung și prea subtil pentru cei care îmi spun că automobilul este Everestul absolut al realizărilor tehnice din istoria umanității:

“Omul și-a atins vârful ingeniozității atunci când a inventat bicicleta. Îmbina precizia și echilibrul în beneficiul omului. Și cu cât o folosea mai mult, cu atât corpul său devenea mai puternic. Iată așadar un produs al creierului uman care era complet benefic celor care îl foloseau, fără a-i răni sau irita pe alții. Progresul ar fi trebuit stopat atunci când omul a inventat bicicleta.” ~ Elizabeth West

6. Acest citat motivațional cu iz de personal development mi-a adus aminte de un articol excelent citit la începutul anului 2013 pe blogul lui Mario de Mezzo, capo di tutti capi al editurii All:

“Viața este ca o bicicletă cu zece viteze. Cei mai mulți dintre noi au viteze pe care nu le utilizează niciodată.” ~ Charles M. Schulz

7. Marele romancier britanic explică foarte bine motivul pentru care atunci când pedalez pe traseu într-o tură agreabilă simt că îmi exorcizez toate nefericirile, iar a doua zi sunt eliberat de stres:

“Când moralul este scăzut, când zilele par întunecate, când abia dacă mai merită să speri, pur și simplu urcă pe o bicicletă și ieși la o plimbare pe drum, fără să te gândești la nimic altceva decât călătoria pe care o întreprinzi” ~ Arthur Conan Doyle

8. Subscriu întrutotul la această observație a unui romancier având ca profesie de bază cea de ziarist:

“Mergând pe bicicletă înveți cel mai bine geografia unei țări.” ~ Ernest Hemingway

9. După atâtea citate serioase și adânci, se impunea unul într-o notă amuzantă de stand-up comedy:

“Când eram copil mă rugam în fiecare seară să primesc o bicicletă nouă. Apoi mi-am dat seama că Dumnezeu nu procedează așa, astfel încât am furat una și L-am rugat să mă ierte.” ~ Emo Philips

10. Și în final, un citat plin de cinism despre bărbați, așa ca pentru feministe:

“Bicicleta îți poate ține de urât la fel ca majoritatea bărbaților, cu deosebirea că atunci când se învechește și nu mai funcționează, o femeie poate să se debaraseze de ea fără să șocheze toată comunitatea.” ~ Ann Strong

Alte articole pe aceeași temă : Top 10 – Bancuri cu biciclete

Top 10 – Politicieni români pe bicicletă

Top 10 – Reclame TV cu biciclete