Its All About the BikeCu toate că de la o vreme am început să citesc aproape numai romane istorice, am pus ochii pe o carte menită parcă să alunge plictiseala din zilele când fie lucrez ca negrul pe plantație, fie sunt prea răcit ca să mai ies cu bicicleta. Cartea se cheamă „It’s All About the Bike” (aluzie străvezie la titlul volumului de memorii al lui Lance Armstrong – „It’s Not About the Bike” – de pe timpurile când texanul încă era un personaj frecventabil) și este scrisă de un anume autor britanic Robert Penn.

Dar nu neapărat titlul m-a atras la această carte, cât mai ales subtitlul ei, care s-ar traduce „Căutarea fericirii pe două roți”, și fotografia de copertă cu două mâini în mănuși care țin un ghidon pe fondul unui drum pitoresc.

Pe un drum întins, fără trafic, unde ești singur cu natura pe care nu o stânjenești cu nimic înaintând pe bicicletă prin forța picioarelor și ocazional a brațelor. Un drum precum acelea pe care le caut – și de cele mai multe ori le găsesc – în turele cicloturistice pe care le parcurg an de an în câteva dintre cele mai dragi colțuri ale României.

Și totuși, nu este de ajuns un titlu inspirat și o copertă frumoasă ca să mă determine să dau bani pe încă o carte, în condițiile în care deja am acasă duzini de cărți bune pe care îmi doresc să le citesc în viitorul apropiat. Am aflat însă despre „It’s All About the Bike” că este cu mult mai mult decât un titlu și o copertă. Cartea este un fel de jurnal al asamblării de către Robert Penn a unei biciclete cu personalitate, o bicicletă care să-i reflecte aspirațiile de ciclist. Fără însă a fi un simplu ghid/manual de construcție DIY și întreținere a bicicletei, cartea dedică fiecărei componente, de la roți până la șa, câte un capitol pe parcursul celor peste 200 de pagini asezonate cu poveștile unui autor care și-a făcut un nume în presa din Marea Britanie ca editorialist specializat în cicloturism.

„It’s All About the Bike” este doar în limba engleză a ediției originale, nefiind deocamdată tradusă în română și poate că este mai bine așa decât să fie știrbită de vreun traducător stângaci care vede biciclete doar la televizor (ca și comentatorii de Turul Franței de la Eurosport România). Este însă disponibilă în România prin librăria online Okian, la un preț absolut rezonabil pentru o carte străină, bașca relativ recent apărută (2011). Sper ca Moșul să-mi citească aceste rânduri pe blog, ca să știe ce să-mi pună sub brad de Crăciun. Și nu m-ar deranja nici să mi-o aducă de ziua mea onomastică!🙂

OKIAN.ro