Mercedes-Benz Trekking Bike
De-a lungul a 10 ani ca redactor în presa auto din România mi-au intrat pe mână mai multe mașini decât am visat să conduc când eram copil, dar în tot acest răstimp am avut ocazia să testez una singură dintre acele biciclete cu pretenții care poartă sigla unei companii auto. De vreo două decenii încoace, aproape toți producătorii de automobile au făcut o pasiune pentru biciclete, astfel că în zilele noastre cam orice marcă internațională care se respectă aduce în showroom și o mini-gamă de vehicule cu pedale, dar fără motor și cu numai două roți.

De ce? Personal înclin să cred că niște ciudați de la departamentul de marketing au considerat că ar da bine pentru imaginea companiei auto să-i vândă clientului, pe lângă o bicicletă la suprapreț doar pentru că poartă un logo de mașină, și iluzia că va duce o viață activă și sănătoasă dacă pe lângă conserva pe patru roți va utiliza din când în când și bicicleta sa de fițe. Și ca dovadă, insistența cu care bicicleta apare în reclamele, fotografiile oficiale și filmele de prezentare ale automobilelor recent lasate pe piață. Vezi în acest sens și postarea „Bicicleta în reclamele pentru mașini” .


Mercedes-Benz, acest mascul-alfa al industriei auto, nu face notă aparte de la trendul constructorilor de mașini care vor să pară eco, însă pe nemți îi bănuiesc de mai multă sinceritate în acest demers decât pe alții. În primul rând deoarece clientela tipică a mărcii Mercedes este preocupată ocazional de ecologie și protecția mediului, cel puțin atunci când nu este mai interesată să epateze prin opulență.

Mercedes-Benz Trekking Bike, cascadorie pe bordură

Mercedes-Benz Trekking Bike, cascadorie pe bordură

Spre exemplu, dacă ai ghinionul să trăiești într-o țară sau măcar un cartier în care un Mercedes este considerat banal, fița este să scoți din portbagaj o bicicletă perfect asortată cu mașina. Acestor persoane, marca stelei în trei colțuri le pune la dipoziție un Trekking Bike de categorie premium.

Pentru că la revista TopGear la care am lucrat regula era să testăm tot ce are roți, am primit cu plăcere invitația de a încerca această bicicletă, model 2009, pe care am dus-o pentru poze în Parcul Verdi din București, în apropierea redacției.

Mercedes-Benz Trekking Bike este disponibilă în două versiuni – Comfort și Sport – iar eu am tras paiul scurt și am primit-o la test pe cea dintâi.

Dorindu-se a fi o bicicletă de oraș, cea pe care o vedeți în imagini este nici mai mult nici mai puțin decât echivalentul pe două roți al unui Merc. Și nu mă refer doar la prețul elitist (1619 euro!), cât mai ales la design și la dotări. Ce-i drept, cadrul Rotwild, din aluminiu, cu un aspect un pic bizar, însă bine studiat și practic, este vopsit într-o culoare cupru-arămie tipică pentru un Mercedes. De fapt, dacă ar fi să-i găsesc un omolog în gama Mercedes, cel mai bine i-ar sta în compania unui E-Klasse. La capitolul dotări, sunt de menționat în special discurile de frână față/spate, suspensii de pe furca-față cu o cursă de 80 milimetri, schimbătorul SRAM cu 27 de viteze, angrenajul Shimano, sistemul de lumini Busch & Müller alimentat de un dinam tot de la Shimano și suportul pentru bagaje Topeak.

De notat și cauciucurile Continental, de o compoziție moale și foarte confortabile pentru plimbările prin oraș, dar altul decât Bucureștiul, unde ești mereu în pericol să faci pană, de la cioburi, cuie sau bucăți de metal lăsate la voia întâmplării de către lucrătorii care sparg și repară, apoi din nou sparg și cârpesc drumurile din Capitală. Prin parcul Verdi din Floreasca s-a comportat excelent, indiferent că rulezi pe asfalt, dale de beton sau pe potecile de pământ. Însă după numai un weekend cât am avut la dispoziție acest Mercedes-Benz Trekking Bike în ediția Comfort, cauciucurile arătau semnificativ mai uzate decât la luarea în primire (pe încredere). Semn că poate ar trebui schimbate de două ori pe an.

Per total, concluzia mea în urma testului este că trebuie să plătești un preț mult prea piperat pentru sigla aceea exclusivistă de pe cadrul de culoarea cuprului. Însă, așa cum spune și o foarte inspirată reclamă Mercedes cu Miguel Indurain, „anumite decizii nu trebuie luate cu capul”. Cu alte cuvinte, dacă inima o cere…

foto: Silviu Mocanu