Turul Dunarii 2013 Corabia Participarea la Turul Dunării 2013 a fost una dintre cele mai frumoase experiențe ale anului care își trage ultimele zile. Fiind prima ediție a acestei ture cicloturistice, nici n-am știut la ce să mă aștept și totuși m-am avântat cu entuziasm. La fel ca în toate evenimentele start-up, organizate de la zero, fără să aibă în background niște ediții de succes, nu chiar toate au mers ca unse pe parcursul celor 600 km ai Turului Dunării 2013. Dar trăgând linie la final, au fost două săptămâni absolut fabuloase, trăite cu prieteni noi pe care îmi doresc să îi revăd și în locuri din România unde am jurat să revin.

Croaziera pe Dunăre la Călărași ori sejurul de o săptămână petrecut la Port Cultural Cetate sunt acum amintiri dragi la care apelez ca să trec peste anostele luni de iarnă în care nu ies cu bicicleta decât în parcuri și prin oraș. Încă din vară când s-a încheiat Turul Dunării l-am întrebat pe Mircea Crisbășanu dacă va mai organiza măcar o ediție anul viitor și am fost bucuros să aud că planurile sunt pe termen lung și că nu se limitează doar la 2014. Ce-i drept, Dunărea are atâtea de arătat încât nu ți-ar ajunge o viață de om ca să le vizitezi și să le descoperi pe toate cele interesante.

Turul Dunării 2013, la Giuvărăști (Olt)

Turul Dunării 2013, la Giuvărăști (Olt)

Mă bucură în mod deosebit faptul că munca de planning pentru Turul Dunării 2014 a început deja de mai bine de o lună. Ca să nu mai spun de traseul ediției viitoare, care pleacă din municipiul Călărași și se încheie în Delta Dunării, după ce străbate o mare parte din Dobrogea, regiunea istorică a României de care personal sunt cel mai atașat prin prisma rădăcinilor mele familiale din județele Constanța și Tulcea.

Turul este programat între 1 și 14 septembrie 2014, iar de câteva zile s-a dat și startul înscrierilor pentru completarea echipei de 24 de cicloturiști (plus asistență și suport) care vor acoperi în grupuri mai mici diversele variante de traseu care ajung la obiectivele și punctele de interes aflate pe o rază de circa 50 km de cursul propriu-zis al Dunării. Pe scurt, se caută oameni tineri dedicați cicloturismului, băieți și fete deopotrivă, cu atitudinea de team players pe care o solicită o tură de sute de kilometri.

Dacă te recunoști din descriere, completează online formularul de înscriere la Turul Dunării 2014 ca să-ți rezervi locul la start în caravana cicloturistică din Dobrogea!

Turul Dunarii 2014