Citroen Total WTCC 2015
Campionatul Mondial de Turisme (WTCC) va adopta începând cu 2016 probe de contratimp pe echipe la fiecare etapă a sezonului următor. Promoterul campionatului, Eurosport Events, nu a făcut niciun secret din faptul că formatul este inspirat din competițiile de ciclism fond, precum Turul Franței.

Noul format a fost deja aprobat la ultima ședință a Comisiei de Turisme din cadrul Federației Mondiale a Automobilului (FIA), iar acum detaliile tehnice ale procedurii urmează să fie omologate înaintea includerii în Regulamentul Sportiv al WTCC pentru 2016.

Proba de contratimp va purta numele „Manufacturers Against the Clock” (MAC3) sau „Constructori Contra Cronometru” și va scoate în evidență competiția echipelor la fiecare rundă a Campionatului Mondial de Turisme din 2016, fiind transmis în direct pe canalele TV Eurosport, precum și pe Internet prin live streaming fără restricții pentru întreg mapamondul.

Pe scurt, constructorii înregistrați oficial în WTCC vor nominaliza trei piloți pentru a lua parte în MAC3, iar punctele marcate de ei se vor aduna la totalul clasamentului constructorilor. Oferind expunere privilegiată echipelor care reprezintă oficial o marcă auto, organizatorii campionatului vor să încurajeze constructorii să se implice în mod direct în WTCC.

MAC3 în cinci pași:
1: Cronometrul pornește din momentul în care prima dintre cele trei mașini de concurs ce reprezintă același constructor trece linia de start și se oprește atunci când ultima mașină încheie numărul de tururi programat.

2: Pe circuitul Nürburgring Nordschleife (cel mai lung din calendarul campionatului) se va parcurge un singur tur de pistă. Pentru toate celelalte circuite, distanța minimă de acoperit este de 10 kilometri, ceea ce poate înseamna două sau trei tururi.

3: Cea mai rapidă echipă câștigă proba MAC3 la fiecare rundă a campionatului și va încasa 10 puncte în Clasamentul Constructorilor din WTCC. Echipa care înregistrează al doilea rezultat contabilizează 8 puncte și așa mai departe, până când toate punctele puse în joc sunt alocate (sistemul de punctaj este 10-8-6-3-2-1).

4: MAC3 va avea loc la finele celui de-al treilea segment al procedurii de calificare la care fiecare concurent participă individual în vederea stabilirii grilei de start pentru cursă. După încheierea calificărilor, mașinile sunt concentrate în parcul închis, unde mecanicii nu mai au dreptul să intervină, însă acele mașini nominalizate să participe la MAC3 pot fi realimentate cu carburant și „încălțate” cu anvelope noi.

5: Constructorii vor disputa MAC3 în ordinea inversă a clasamentului, pentru a crește nivelul spectacolului de la prima până la ultima evoluție a echipelor.

François Ribeiro, directorul Eurosport Events, afirmă că în luna mai a acestui an a asistat la proba de contratimp pe echipe a unei curse de ciclism, când i-a venit ideea să importe acest format în Campionatul Mondial de Turisme, acolo unde adesea piloții unei echipe se organizează în „trenulețe” pe circuitele rapide pentru ca mașina din față să îi faciliteze celei din spate o viteză de vârf mai mare pe liniile drepte, prin același procedeu care în ciclism se numește „plasă”.

Organizatorii afirmă că MAC3 nu va crește semnificativ costurile implicării unui constructor în WTCC. „Pe fiecare constructor îl va costa în plus un nou set de cauciucuri, câțiva litri de carburant și ceva mai multe teste pentru a repeta coregrafia. În schimb, va beneficia de o expunere TV cu 20% mai mare la fiecare etapă”, a declarat François Ribeiro. La ora actuală există doar trei constructori auto implicați oficial în WTCC (Citroën, Honda și Lada).

Alte articole pe aceeași temă :
Mihai Marinescu în forjă pe Transfăgărăşan
Nicolas Vouilloz – campion în sporturi cu pedale